Home / Zostań w domu

Zostań w domu

APN GKS Tychy #zostańwdomu

#ZostańWDomu i trenuj z Akademią! Ten trudny dla nas okres powinniśmy wykorzystać najlepiej jak potrafimy. W domu mamy mnóstwo możliwości spędzenia wolnego czasu, od gier i zabaw po naukę. To świetna okazja by popracować nad własnym rozwojem, przeczytać interesującą książkę, ale i nie zapominać o treningu! Poniżej publikować będziemy „zadania” przygotowane przez trenerów Akademii dla naszych zawodników!

Pamiętajcie, że możecie przesyłać nam filmiki z Waszymi treningami. Najciekawsze opublikujemy na Facebook’u!

#ZostańWDomu i trenuj z Akademią!

Filmy Akademii Treningu Indywidualnego

Poniżej publikować będziemy ćwiczenia Akademii Treningu Indywidualnego ATI dla zawodników do wykonywania w domu. Kolejne ćwiczenia będą się pojawiać regularnie co 2-3 dni. Baza będzie się więc powiększać z dnia na dzień. Zachęcamy zawodników do systematycznej pracy.

ATLAS ĆWICZEŃ AKADEMII

 Ćwiczenia wzmacniające stabilizację centralną oraz antyrotacje w podporach

1. Pozycja wyjściowa – podpór przodem naprzeciwko siebie w odległości pozwalającej dosięgnąć dłoni współćwiczącego.

2. „Łapki” – Ruch – zadaniem jest dotkniecie dłonią części grzbietowej dłoni partnera jednocześnie nie pozwalając na to samo działanie przez drugą osobę.

3. „Pociąganie za przedramię” – Ruch – zadaniem jest pociągniecie partnera za przedramię tak aby utracił równowagę i upadł na ziemię jednocześnie nie pozwalając na to samo działanie przez drugą osobę.

 

4. „Przepychanie obustronne” – Ruch – zawodnicy w podporze przodem wywierają nacisk na barki utrzymując przy tym stabilną pozycję przez określony czas.

5. „Przepychanie jednostronne” – Ruch – jeden z zawodników w określonym czasie wywiera nacisk na bark partnera utrzymując przy tym pozycję stabilną.

6. „Siłowanie na rękę w podporze”  – Ruch – zawodnicy w podporze przodem siłują się na rękę utrzymując przy tym stabilną pozycję.

7. „Siłowanie na rękę w podporze na przedramionach”  – Alternatywa dla siłowania na rękę jak wyżej ale w podporze na przedramionach.

8. „Piątki na czas” – Ruch – zawodnicy mają za zadanie w określonym czasie klasnąć w dłonie naprzemianstronnie utrzymując stabilną pozycję tułowia w podporze na przedramionach.

9. „Cień‘’ – zadaniem jednego ze współćwiczących jest podążanie za partnerem jak za cieniem przesuwając się w prawo lub lewo.

10. „Pchnięcie piłki do partnera” – zadaniem ćwiczących jest wypychanie piłki do partnera utrzymując stabilną pozycję tułowia.

11 Zdobądź bramkę

11. „Zdobądź bramkę” – alternatywa dla wypchnięcia piłki, ale w podporze na przedramionach i dodatkowo z bramkami 

12. „Kozłowanie piłki w podporze przodem” – zadaniem zawodnika jest kozłowanie piłki w podporze przodem utrzymując stabilną pozycję tułowia.

13. „Naprzemianstronne podrzucanie piłki w podporze przodem ‘’ – zadaniem ćwiczącego jest podrzucanie piłki z ręki do ręki utrzymując przy tym stabilną pozycję ciała.

14. „Tunel dwuosobowy” – rywalizacja par, zadaniem ćwiczących jest przeskok przez partnera który jest w podporze na przedramionach. Następnie partner przyjmuje pozycję podporu przodem (na dłoniach)  i zadaniem zawodnika jest przeczołganie się pod nim. Rywalizacja par na określoną ilość powtórzeń np. 10 x jedna osoba i zmiana zadań.

15. „Spacer w pozycji niedźwiedzia” – zadaniem ćwiczącego jest przemieszczanie się w przód w pozycji na czworakach utrzymując kolana blisko podłoża i plecy wyprostowane.

16. „Kozłowanie piłki w pozycji niedźwiedzia” – zadaniem ćwiczącego jest przyjęcie pozycji na czworakach utrzymując kolana blisko podłoża oraz tułów wyprostowany, kozłować piłkę utrzymując stabilną pozycję ciała.

17. „Rodeo w pozycji niedźwiedzia” – jeden ze współćwiczących przyjmuje pozycję niedźwiedzia drugi siada na niego w momencie oderwania stóp od podłoża zawodnik usiłuje zrzucić partnera prostując kolana.

18. „Spiderman” – ćwiczący w podporze przodem zbliża swoje ciało do podłoża i niczym pająk przemieszcza się do przodu.

Zachęcamy również rodziców do zapoznania się z rzetelnymi informacjami oraz zaleceniami w czasie pandemii koronowirusa:

www.gov.pl/web/koronawirus